יום שלישי, 19 ביוני 2018

8 צעדים בדרך לראיה חדה יותר



צילום - יח"צ
עיניים זה לא משחק ילדים - זה המשפט שליווה אותי בכל פעם בה רציתי להתחדש במשקפים.
את משקפי הראיה הראשונות שלי קיבלתי בגיל 12, וזה היה אחרי חודשים רבים של כאבי ראש חזקים שלא נמצא להם פיתרון. ביקרתי בכמה חנויות אופטיקה ועברתי בדיקות עיניים שונות - מהן היו שיטחיות ואחרות מחמירות יותר וכולם הרימו ידיים וטענו שאין סיבה לכאב הראש בסופו של מסע רק אופטומטריסט אחד מצא את הבעיה אני בטוחה שעם הטכנולוגיה שקיימת היום בסניף הדגל של ZEISS במרכז חורב בכרמל הייתה קיימת לפני מספר עשורים הייתי מוצאת במהירות מה הסיבה לכאבי הראש ואילו עדשות אני צריכה בדיוק.

צילום - יח"צ 
עיצוב החנות זכה ב 7 פרסים בינלאומיים ונועד להעצים גם את חווית הקניה החדשה והיחודית, כאשר במרכז החנות בולט באישון היוצר מעין "טיובה" המהווה את אזור הישיבה המרכזי בחנות כל חנויות הקונספט בעולם וזו היחידה בארץ שנמצאת במרכז חורב מעוצבות באופן דומה ומתבססות על צבעי העין -כחול, חום, לבן ושחור אלמנטים אלה נועדו להעביר ללקוח תחושה מזמינה ומצוינות אופטית בדרך עכשווית לפני כשבועיים הגעתי עם בעלי לחנות הדגל של ZEISS. המטרה הייתה התאמת עדשות ובדיקת עיניים.

כבר בכניסה לסניף ניתן היה להבחין בעין הכחולה שנמצאת על התקרה ומביטה בכולם ובעיצוב המושלם של 360 מעלות בו מתחיל מסע בין 8 תחנות עד לשלב בו נקבע המספר המדויק של העדשות ובחירת המסגרת 

אלה 8 התחנות - 
אבחון צרכי הראייה 
מיפוי מדויק של העין 
בדיקת המצב הבריאותי של העין
 איבחון הביצועים הוויזואליים 
בחירת מסגרת 
התאמת העדשות למבנה הפנים 
בסוף התהליך כולו הלקוח מקבל משקפים או עדשות מגע המותאמים בהתאמה מלאה לצרכים האישיים הרי כל מרכיבי המשקפים בינינו יודעים שראיה אופטימאלית תלויה בהתאמה מלאה של עדשות המשקפים לעבודה שבה אנחנו מבלים את רוב שעות היום - אם זו ישיבה מול מסכים שונים ואם עבודה הדורשת מהאדם להיות מחוץ למשרד ולהתמודד עם שמש ותאורה שונה הבדיקה מתחילה במילוי שאלון אישי לאחר מילוי השאלון עוברים לחדר הבדיקה המרווח דיו כדי להכיל את הבודק והנבדק מבלי שיפריעו האחד לאחר ויוכלו לעבור בין המכשירים השוני.

חדר הבדיקה מרווח ונוח , יכול להכיל את המכשירים השונים הנדרשים לבדיקת הראיה וכן  את הנבדק והבודק בו זמנית

בביקור בסניף החיפאי קיבלה אותנו חנין יזבכ קאסם, מנהלת צייז ויז׳ן סנטר ואופטומטריסטית, לאחר ההסבר שקיבלתי על 8 התחנות בבדיקת הראיה והתאמת המשקפים עדיין היו דברים שעינינו אותי.

מה חשיבותו של השאלון האישי לפני ביצוע הבדיקות ?
 "השאלון מיועד למיפוי צרכים ויזואליים אישיים של כל לקוח ולקוח וזה נותן כיוון לאופטומטריסט לתת את הפתרון האידיאלי לצרכים וקשיים של הלקוח יחד עם תוצאות בדיקת הראייה ובריאות העין"
היה ומתגלה בעיה רפואית בעין במהלך הבדיקה מה את עושה ?
"ממשיכה או מפנה לטיפול רפואי וי המטרה של בדיקות הרפואיות היא לתת לנו אנדיקצייה למצב הבריאותי של העיניים אם מדובר בלחץ תוך עיני או צילום רשתית אבנורמלי למשל אנחנו יודעים איזה פילטרים ואיזה בדיקות להתמקד בהם בנוסף לבדיקת הראייה השגרתית. אנחנו לא מאבחנים מחלות ובמקרה שרואים תוצאה חריגה מפנים לרופא עיניים להמשך טיפול או בנוסף להזמנת משקפיים".

אילו בעיות רפואיות עלולות להתגלות ובאיזה מהשלבים בבדיקה ניתן לזהות אותן ?
" אנחנו יכולים לחשוד לפי התוצאות בלחץ תוך עיני או מחלות ברשתית כגון ניוון או קרע או סימני סכרת ואז מפנים לרופא לאבחון וטיפול המטרה של בדיקות לחסוך כסף וזמן ארוך בהמתנה לתורים אצל רופאי עיניים ושולחים את הפציינטים עם נתונים התחלתיים שנותנים אינדיקציה לרופאי עיניים "

על מה מתמקדים בבחירת מסגרת המשקפיים ?
מתמקדים בבחירת המסגרת בהתאמה לתווי פנים יחד עם התאמה למספרים ועובי העדשות יחד עם נוחות וקלות ללקוח למשל לא מומלץ מסגרת גדולה עם מספרים גבוהים במינוסים וכו׳ יש כללים להתאמה עם דגש לרצון הלקוח בהיבט הנוחות, הקלות והמראה המתאים והמחמיא."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה